A jelentkezés lezárult. Figyeld rendszeresen oldalunkat, hogy megtudd az áprilisi találkozó dátumát.
Regisztrációs űrlap a március 7.-i a "Könyvelés jövője" workshopra.
Márciustól lehetőség lesz, hogy személyesen is megbeszéljük, ki hogyan csinálja, vagy ki hogyan nem csinálja az automatizált könyvelést.
Március 7-én 16 órakor szeretettel várom azokat, aki szeretné tudni
-hogyan is csináljuk, vagy hogyan nem csináljuk,
-milyen lehetőségek vannak akár hardver, akár szoftver oldalon,
- egy problémára a megoldást. Mond el, mi nem sikerül, vagy mit szeretnél másképp csinálni, hátha közösen találunk rá egy jó megoldást.
De itt a helyed, ha van egy szuper módszered, és szívesen beszélnél róla, akár meg is mutatnád.
Első alkalommal egy kötetlen beszélgetésre készülünk, ahol akár adózási és számviteli kérdéseket is megvitathatunk, de későbbiekben terveim szerint egy-egy előadást is meg tudunk hallgatni.
Kérjük mindenképp jelezd, hogy hányan jönnétek (ha egyedül jössz, akkor azt is jelezd). Maximum 30 fő jelentkezését tudjuk fogadni.
Könyvelés jövője - avagy a digitális könyvelő 2.0
2018. 06. 26. 9 - 15 óra
Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpont
Már vannak szolgáltatók, akik olyan termékkel álltak elő, ami a könyvelést hatékonyabbá, gyorsabbá tudja tenni. Ha nem ismersz ilyet, vagy már hallottál valamiről, de még nem volt időd ezzel is foglalkozni, itt a helyed!
Mi bemutatunk néhányat, ami a könyvelés egy - egy részében segítségedre lehet. Gyere el, ismerd meg ezeket. Most újabb programok bemutatására lesz lehetőségünk, az előadások szünetében személyesen is felveheted velük a kapcsolatot, további részelteket tudhatsz meg róluk.
Tudd meg:
Kényszer vagy lehetőség, mit is jelent a digitális könyvelés
Előadóink lesznek:
- 9.00 -9.45 Dr. Menyhárd Attila az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar Polgári Jogi Tanszékének tanszékvezető egyetemi tanára,
- 9.45 - 10.30 dr. Báldy Péter ELTE Jogi Továbbképző Intézet igazgatóhelyettese.
Előadóink
a szoftver használattal összefüggő aktuális jogi kérdésekkel
foglalkoznak. Szóba kerülnek majd a felelősségi kérdések, felhasználási
szerződés, könyvelői szerződés, adatkezelés, adatbiztonság.
Ez után bemutatkoznak olyan programok készítői, akik a könyvelési munka hatékonyságában segítségünkre lehetnek:
- 10.30 - 11.00 Do-Q-MENT Kft - Hortobágyi Ágoston, ügyvezető
11.00 -11.30 konzultáció, szünet
- 11.30 12.00 Adrianna Accounting - Várgedő Lajos, társtulajdonos
- 12.00 - 12.30 IMA könyvelőprogram - Ódor Péter, értékesítési vezető
- 12.30 - 13.00 QualitySoft integrált könyvelőiroda irányítási rendszer - Nagy Péter, ügyvezető
- 13.00 -13.30 SDS Zrt - Kornis György
Önálló előadásban bemutatkozni nem tud, de találkozhatsz még a Viki a Könyvelő Asszisztenssel és a R!PORT az automatizált menedzsment riportkészítővel is.
13.30 -15.00 konzultáció
Beszámoló
Könyvelés jövője - avagy a digitális könyvelő 1.0 konferencia
2018. 02. 06.
Szerző: Váradi Ákos - Skycont
Pár nappal ezelőtt részt vettem az Oreo-Tax Kft. által remekül megszervezett "Könyvelés jövője - avagy a digitális könyvelő 1.0" elnevezésű konferencián. Mivel annyira tetszett, amit ott láttam, gondoltam, írok egy beszámolót róla, hogy az is kapjon egy felületes képet, aki most nem tudott eljönni. Egyelőre az élményeimről nézőként tudok írni, de remélem, hogy a következő hasonló konferencián már SkyConttal mint előadók is részt tudunk venni! ;)
Szerintem nem túlzás kijelenteni, hogy olyan dolgok hangzottak el a Lurdy Konferenciaközpontban, amik minden könyvelő jövőjét meg fogják változtatni, nem is kicsit. Lehet, hogy te még nem vagy tudatában, de hidd el nekem, hogy nem akarsz lemaradni róla.
Digitális NAV
A konferenciát Czöndör Szabolcs, a NAV Informatikai Ellenőrzési Főosztályának Főosztályvezetője nyitotta, "Digitális NAV" című előadásával. Bármennyire is igyekszik az ember jogkövető módon eljárni az adózása, és talán pláne a könyvelési tevékenysége során, azért valljuk be, hogy a NAV szóra kicsit összeszorul a gyomrunk. Ezért is jelentett számomra nagyon pozitív csalódást az, amit ezen az előadáson hallottam. Czöndör Úr egyenes beszédben, kertelés nélkül mondta el, hogy a NAV szeretne minél több mindenről tudni, minél több adatot közvetlenül megkapni. Mindezt azonban egyrészt azzal a céllal, hogy a bűncselekményeket a lehető legkorábban felismerjék, másrészt pedig, hogy javaslataikkal segíteni tudják az esetlegesen tévesztett adózókat. Ráadásul a jövőre nézve az is céljuk, hogy a NAV rendelkezésére álló temérdek adatnak ne csak az állam, hanem az adózók is haszonélvezői lehessenek. Bár ez utóbbira túl sok konkrétum még nem hangzott el, szerintem maga a hajlandóság is rendkívül előremutató és ígéretes.
A könyvelés digitalizációja - Kihívások és válaszok
A következő előadásban az MKVK Informatikai tagozat elnökségi tagja, kamarai tag könyvvizsgáló, adótanácsadó Tusnádiné Ágoston Márta vázolta a könyvelés digitalizációjának folyamatát, annak szinte teljes spektrumában.
Lehet, hogy elsőre legtöbbünknek töménynek hatott az elhangzott rengeteg információ. Az azonban biztos, hogy aki szeretne felkészülni az előttünk álló változásokra, annak érdemes lesz az előadás anyagát újra és újra átnézni, ismerkedni a technikai fogalmakkal, megvalósítási lehetőségekkel! Átfogó képet kaptunk arról, hogy a könyvelők milyen adatokat érhetnek el, és ezeket hogyan tudják felhasználni szolgáltatásuk színvonalának, hatékonyságának növelésére.
Csak hogy néhány részletet említsek az előadás komplexitásának ismertetésére, többek között szó esett arról, hogy milyen forrásokból hasznosíthatunk egyáltalán adatokat, az egyes könyvviteli folyamatokban hogyan megy végbe a digitalizáció, milyen adatokat érhetünk el a NAV rendszereiből, a számlázó programok adatexportjaiból. Továbbá betekintést nyerhettünk az adatelemzés lehetőségeibe, az automatizált könyvelésbe éppúgy, mint a könyvelőbarát számlázó programokba, vagy a digitalizáció során felmerülő problémákba, és az azokra való felkészülésbe.
Viki, a Könyvelő Asszisztens
Az első szünet előtti utolsó előadással megkezdődött a "digitális könyvelőt" segítő alkalmazások bemutatkozása. Elsőként Vikit, a Könyvelő Asszisztenst ismerhettük meg.
A szórakoztató előadásban Viki "szülőanyja", Városi Ágnes saját történetén keresztül mutatta be Viki "megszületését". Majd, miután a könyvelő kollégákban tudatosították, hogy Viki mennyi időt (jó sokat!) tudna nekik megspórolni, ismertették Viki szuper képességeit.
Viki lényegében abban nyújt rengeteg segítséget, hogy a könyvelőknek nem kell egyenként, kézzel küldözgetniük ügyfeleiknek a mindenféle adó- és járulékfizetési értesítést. A felhasználók a fizetendő tételeket már előre, azok megállapításakor meg tudják adni Vikinek, aki pedig az értesítő emaileket a könyvelők helyett teljesen automatikusan, a megfelelő időpontban fogja megküldeni az ügyfeleknek.
A tényleg nagyon sok hasznos funkciónak (no meg persze az előadás jókedvű hangulatának) hála a nézők a szünetet kihasználva Viki standját azonnal megrohamozták. A siker kézzel fogható volt!
IMA könyvelőprogram
A szünet után IMA csodálatos működésébe nyerhettünk betekintést Ódor Péter prezentálásában.
IMA olyan, a felhőben dolgozó könyvelési és pénzügyi rendszer, mely mágikus képességeivel leveszi a könyvelők válláról a digitális anyagokból történő adatrögzítés, valamint a könyvelés jelentős részét.
Teszi mindezt úgy, hogy nem csak a könyvelő, hanem a cég is ugyanezt a rendszert tudja használni pénzügyi folyamataik során. Ezzel biztosítani tudják, hogy egyes tételekkel egyáltalán nem is kell foglalkozni, mert ahogy a cég azt rögzíti IMA-ban, a könyvelése automatikusan el is van rendezve.
Az 1-2 hét alatt megtanulható program többek között képes felismerni a banki forgalom tételeit, és azokat automatikusan le is tudja könyvelni, vagy akár az egyes számlák kiegyenlítését is el tudja végezni.
IMA azon felül, hogy rendkívül okosan végzi könyvelési feladatait, arra is képes, hogy mérje az egyes cégek könyvelésére fordított időt. Ezzel a könyvelők tisztán láthatják, hogy mennyi munkával jár számukra egy-egy cég könyvelése, hatékony eszközt kapva ezzel a kezükbe folyamataik optimalizálásához.
RIPORT, az automatizált menedzsment riportkészítő
Kristó Zoltán kissé szokatlan, de annál hasznosabb módon nem kizárólag az alkalmazásukat, a RIPORT-ot jött bemutatni, hanem felvázolta azt az egész folyamatot, amiről ez az egész konferencia szólt. Nevezetesen, hogy miként fog megváltozni a könyvelők szerepe azzal, hogy magát a könyvelést egyre inkább a gépek végzik, teljesen automatikusan.
Zoltán nagyon is fogyasztható formában ismertette a már javában zajló trendet, a könyvelők változás előtti, és változás utáni feladatait, szerepköreit. A lényeg és tanulság egyértelműen az, hogy a könyvelői szolgáltatás legnagyobb részét a klasszikus tranzakciós könyvelés helyett a jelenleg még elhanyagoltabb tanácsadás fogja jelenteni.
Más előadótól is elhangzott, de Zoltán is megerősítette, hogy az, aki nem száll fel a változás vonatára, vagyis szolgáltatását nem állítja át idővel tanácsadás központúvá, bizony óhatatlanul le fog maradni a versenyben, és könnyen munka nélkül találhatja magát.
Azért szerencsére esett szó a RIPORT alkalmazásról is, ami lényegében a főkönyvi kivonatot alakítja át egy olyan könnyen értelmezhető, átlátható pénzügyi és adózási riporttá, melyet még a szakirányú képzettséggel távolról sem rendelkező cégvezetők is könnyedén meg fognak érteni. Így a konferencia résztvevői egy olyan rendkívül hatékony és könnyen kezelhető eszközt ismerhettek meg, mellyel az eddig részletezett tanácsadói tevékenység szinte gyerekjátéknak fog tűnni. Na jó, lehet, hogy ez túlzás, de az biztos, hogy segítségével a könyvelők jelentős mértékben meg tudják növelni ügyfeleiknek nyújtott szolgáltatásuk értékét, színvonalát!
ELZA, az elektronikus zárást támogató program
Ekkorra már erősen kapkodhattuk a fejünket a sok csoda láttán, de még koránt sem volt vége!
Tusnádiné Ágoston Márta ismét a színpadra lépett, igaz, most valamelyest más szerepkörben.
ELZÁ-t mutatta be részletesen a nézőknek, akiknek őszintén tátva maradhatott a szájuk a rengeteg automata funkció láttán. Felsorolni is sok lenne, mennyi mindent tud automatikusan ellenőrizni, elemezni ELZA. Az biztos, hogy a zárás minden feladatában rendkívül hasznosnak tűnik, és számtalan munkaórát meg tud spórolni a könyvelőknek!
Billcity, az automata számlafeldolgozás
Eddig leginkább mindenféle digitális dologról esett szó, mintha papír alapú dokumentumok már nem is léteznének a könyvelésben. Persze itt még nem tartunk, ezért is jelentős az, amit a Billcity nevében Szabó Dénes mutatott be nekünk.
A Billcity egy olyan, automata könyvelést segítő program, mely a papír alapú számlák adattartalmát tudja kiolvasni szinte teljesen automatikusan, akár 95%-os pontossággal! A Dénesék által ajánlott szkenner még az összegyűrt számlákat is igen jó hatékonysággal képes beolvasni, és azokból vagy teljesen magától vagy esetenként kis segítséggel könyvelésre kész adatot varázsolni. A Billcity most már szinte az összes jelentős könyvelőszoftverrel kompatibilis, így percek kérdése a megkapott adatokat beimportálni a könyvelésbe. Ismét bebizonyosodott, hogy gépek nélkül bizony sokkal de sokkal lassabban dolgozunk...
Adriana Accounting, 10x gyorsabb könyvelés automatizált kontírozással
A konferencia záró előadásában a Várgedő Lajos által bemutatott szoftverrel visszatértünk a digitális világba. Az Adriana Accounting ugyanis az elektronikusan elérhető adatok legszélesebb körét képes kezelni, és könyvelésre kész adattá formálni. Nem akadály részére se a banki kimutatás, se a számlázó programok, se az online pénztárgépek által generált adathalmaz befogadása. De amikor igazán jól jöhet, az a webshopok forgalmának könyvelése, ugyanis Adriana a webshopokkal is képes integrálódni, és így automatikusan kezelni az e-boltok megrendeléseit, azok utalásos vagy kártyás kiegyenlítését is.
Ezzel pedig egy újabb bizonyítékát láttuk annak, hogy bizony a könyvelés, a könyvelők feladatai a jelenlegi adatrögzítés alapú folyamatok helyett nagyon de nagyon mást fognak jelenteni. És azoknak a könyvelőknek, akik nem haladnak a korral, nem tartanak lépést a változásokkal, igen nehéz időkkel kell majd szembenézniük!
Bár a SkyCont egyelőre még nem tudott ezen a konferencián bemutatkozni, remélhetően a következőn már kiállítóként veszünk részt! Most egyébként te is fél évig ingyen használhatod az alkalmazásunkat, amihez nem kell más tenned, mint hogy segítesz nekünk a tesztelésben. SkyCont az ügyfélkapus üzeneteidet kezeli teljesen automatikusan, egyetlen kattintás nélkül. Mentés, törlés, nyomtatás: összesen 1 perc!
A féléves ingyenes időszak igénybevételéről, valamint az alkalmazással kapcsolatos hírekről mindent megtudhatsz Facebook csoportunkban. Ha szívesen dolgoznál kevesebbet, gyere, szívesen látunk téged is!
https://www.facebook.com/groups/163464064427890/
A konferencián bemutatott fantasztikus szoftverek elérhetőségei pedig:
A szervező, Oreo-Tax Kft.: https://www.digitaliskonyvelo.hu/
Viki, a Könyvelő Asszisztens: https://v-ado.hu
IMA könyvelőprogram: https://imakonyveloprogram.hu/
RIPORT, az automatizált menedzsment riportkészítő: https://riport.co.hu/, Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/163290857754233/
ELZA, az elektronikus zárást támogató program: https://www.elza.hu/
Billcity, az automata számlafeldolgozás: https://www.billcity.hu/, Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/billcitykonyvelok/
Adriana Accounting, 10x gyorsabb könyvelés automatizált kontírozással: https://sa.automatik.hu/
Czöndör Szabolcs
NAV Informatikai Ellenőrzési Főosztály Főosztályvezető
Tusnádiné Ágoston Márta
Kamarai tag könyvvizsgáló, Adótanácsadó, MKVK informatikai tagozat elnökségi tagja
Városi Ágnes, Városi Csaba, Niksz Gyula
VIKI - a Könyvelő Asszisztens
Ódor Péter értékesítési vezető
Ima - könyvelőprogram
Kristó Zoltán
R!port - automatizált menedzsment riportkészítő
Tusnádiné Ágoston Márta
ELZA - elektronikus zárást támogató program
Szabó Dénes
Billcity - automatizált számlafeldolgozás
Várgedő Lajos társtulajdonos
Adriana Accounting - 10x gyorsabb könyvelés, automata kontírozással
Média partnerünk:
Szakmai partnerünk: