Elektronikus ügyintézés 2019. évben – 5. rész
Hitelesítés AVDH bélyegzővel
A NISZ Zrt. https://niszavdh.gov.hu/index oldalán
az elektronikus aláírással nem rendelkező állampolgárok is feltölthetnek és
hitelesíthetnek dokumentumokat, ezáltal teljes körűen részt tudnak venni az
elektronikus ügyintézésben.
A szolgáltatás használatához tanúsítvánnyal vagy Ügyfélkapuval történő azonosítás szükséges.
Hitelesítés menete:
- A hitelesíteni kívánt fájl kiválasztásához kattintson a "Fájl kiválasztása" mezőbe. Ekkor a felugró tallózó ablakban a saját gépéről kiválaszthatja azt a fájl, amelyen a hitelesítést el szeretné végezni.
- A hitelesítés típusának kiválasztása előtt célszerű tájékozódni arról, hogy a szervezet, akinek a hitelesített dokumentumot benyújtja, melyik hitelesítési típust fogad be. A Hiteles PDF típusú eljárással csak 20 megabyte méretkorlát alatti pdf típusú fájlokat lehet hitelesíteni. Az ennél nagyobb fájlméretű PDF dokumentumokat és minden más fájltípusú dokumentumot ASiC eljárással kell hitelesíteni, ahol a méretkorlát 200 megabyte.
- Az ÁSZF jelölőnégyzet kipipálásával fogadja el az Általános Szolgáltatási Feltételeket, majd küldje el a dokumentumot a rendszernek hitelesítésre. A küldés után azonosítsa magát minősített tanúsítvánnyal vagy ügyfélkapus felhasználónevének és jelszavának pontos megadásával.
- Sikeres azonosítás után az AVDH-rendszer hitelesíti a dokumentumot, amely az oldalról közvetlenül letölthető. Lehetőség van a dokumentum URL-jének e-mailben történő elküldésére is, amelyről 24 órán belül lehet letölteni a dokumentumot.
Ha a kapott AVDH-val hitelesített dokumentumot megnyitjuk, akkor láthatóvá válik, hogy van a dokumentumnak egy melléklete. A mellékletet megnyitva láthatjuk a hitelesítő adatait.
A hitelesítés másik lehetősége a SZÜF oldalán található, a https://szuf.magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes linken érhető el:
Ezen az oldalon keresztül készített hitelesítés melléklete alapján látható, - habár a két AVDH hitelesítést ugyanúgy a NISZ Zrt. látja el,- hogy az aláíró adatai itt részletesebben jelennek meg, az aláíró beazonosítása biztosan elvégezhető.